piątek, 10 sierpnia 2012

PROFILAKTYKA

W opisie swojego bloga pisałam że będzie to blog również o zdrowiu. Do tej pory nie nasunął mi się żaden temat który chciałabym opisać......do dziś kiedy przeprowadziłam rozmowę z moją koleżanką, która uświadomiła mi, że nie dla wszystkich jest oczywiste jak ważne są badania profilaktyczne.
Do badań profilaktycznych, które każda kobieta powinna wykonać raz w roku (lub na 3lata) należy cytologia oraz USG piersi. Cytologia pozwala wykryć raka szyjki macicy a USG piersi raka piersi.
Te dwa nowotwory najczęściej dotykają kobiety i to w coraz młodszym wieku. Badania są bardzo proste i praktycznie bezbolesne. Trzeba pamiętać, że badania profilaktyczne nie zapobiegają zachorowaniu ale pozwalają na wczesne wykrycie raka, który w początkowych stadiach jest w 100% uleczalny. Kobiety, które bezwzględnie powinny wykonywać takie badania to te, u których w rodzinie ktoś chorował na raka piersi.
Wykonie takich badań raz w roku naprawdę nie jest objawem hipochondryzmu tylko świadomym dbanie o własne zdrowie i życie.
To naprawdę jest bardzo proste i często bezpłatne!!!!!!




2 komentarze: