niedziela, 27 września 2015

PARYŻ

W zeszły weekend udałam się w spontaniczną i ekspresową wycieczkę do Paryża. Spędziłam tam intensywne 1,5 dnia, zwiedzając najważniejsze punkty paryskiego przewodnika.. Na ogół poszukuje miejsc, których nie ma w przewodnikach i gdzie nie ma tryliona turystów, ale tym razem było inaczej.  W Paryżu te komercyjne miejsca są naprawdę ciekawe i warto je zobaczyć.
Następnym razem, bo na pewno będzie następny raz,  będę mogła skupić się już tylko na tym co lubię nie mając wyrzutów sumienia, że czegoś nie zobaczyłam.
Dwie rzeczy, które nasuwają mi się na myśl o Paryżu to; wieża Eiffela i kawiarenki. Wieża jest symbolem tego miasta i czymś czego nie da się ominąć. Ale pomimo tego,że ta budowla jest wyjątkowa, atmosfera, która panuje wokoło jest strasznie jarmarczna i festynowa. Milion spacerujących turystów  i drugi milion sprzedających wieżyczki, wina i piwa we wiadrach, powoduje, że traci swój romantyczny klimat.
Tak czy siak Paryż jest piękny i na pewno warto tam pojechać..nie raz...

Miejsca, które zwiedziłam: wieża Eiffela, Luwr, Katedra Sacre Coeur na wzgórzu Montmartre, Katedra Notre Dame, Łuk Triumfalny na placu Ch. De Gaulla, , Wielki Łuk Triumfalny w dzielnicy La Defenese





























































2 komentarze: